۱۹.۷.۸۸

تاملی بر برخی سخنان اخیرمنوچهر متکی در برنامه ویژه خبری شبکه دو سیما

متکی توضیح نداد که منظورش از در خشندگی ایران در 64مین نشست مجمع عمومی چیست؟
اصولا در نشستهای بین المللی ، استقبال حاضران بویژه سرا ن کشورهای شرکت کننده با حضور خود در سخنرانی ،تاثیر گذاری بر تصمیمات نشست ، ملاقاتها ومذاکرات با سران ووزرای خارجه کشورها در حاشیه نشست و...به عنوان معیارهای سنجش در خشندگی یک کشور محسوب می شود .در این اجلاس هیچ کدام از موارد مذکور اتفاق نیفتاد.
شاید این ادبیات جدید است که متکی وارد اصطلاحات بین المللی نموده است که اگر عکس موارد فوق رخ دهد در خشندگی است!در این صورت یک ابتکار عمل است که تنها از دست پرتوان دیپلماتهای ایرانی بر می آیدواز آنجائیکه دیگر کشورها همواره از مدیریت ایرانی می آموزند شاید این شیوه را بیاموزند وبکاربندند!
متکی توضیح نداد که در این 12 روزی که در نیویورک بود ودلی هم ازعزا درآورد واز واشنگتن هم دیدار کرد که حرف وحدیثهای زیادی را بدنبال داشت و45 ملاقات و15 نشست در حاشیه اجلاس مجمع عمومی انجام داد چه نتایجی برای ملت ایران به ارمغان آورد؟در اکثر این ملاقاتها ،برنامه هسته ای ایران براکثر دیدارها ونشستها سایه افکنده بود وایشان باید به سوالات پاسخ می دادند.ودر مواردی هم که این موضوع سایه نیفنکده بود طرف ملاقات شونده از اعضای زیر سیستم نظام بین الملل بود که خود در پی تامین مایحتاجشان هستند واکثرا هم دوگانه بازی می کنند.
در مورد مذاکرات ژنو هم که متکی آنرا روی دیگر سکه حضور موفق ایران در عرصه خارجی خواند ،نگارنده قبلا تحت عنوان مذاکرات ژنو وچالشهای پیش رو مطلبی در همین وبلاگ ارائه نموده است.
از آنجائی که متکی در همایش اخیرخزر در رشت در خصوص مسائل خزر نیز مطالبی بیان نموده که جای نقد دارد، خواننده گان مجترم را به نوشتارهای نگارنده در خصوص مسائل خزر در این وبلاگ ارجاع می دهم .سوالات فراوانی در این خصوص مطرح شده وابهامات زیاد دیگری نیز وجوددارد که متکی اگر بتواند پاسخ آنها را بدهد بخش بسیار کوچکی از دین خودرا به ملت ایران بویژه شهدای عزیز ووخانوده های ایثارگران داده است. (19/7/88)

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

آخرین مطالب وبلاگ