۲۸.۱۲.۸۸

پیدا کنید پرتقال فروش را

به حساب جاری بازدیدکنندگان گرامی به شماره 1389درشعبه عشق بانک خوشبختی 365روزشاد واریز نمودم (پیام وبلگ نویس)
در طول یکی دو هفته اخیر در مورد زمان احتمالی افتتاح نیروگاه اتمی بوشهر اظهارات متفاوتی از سوی برخی مقامهای ایرانی وروسی صورت گرفت ।
رئیس سازمان انرژی اتمی ایران گفت : نیروگاه اتمی بوشهر در ماههای اولیه سال جدید افتتاح خواهد شد ।
متعاقبا لاورف وزیر خارجه روسیه طی اظهاراتی از راه اندازی نیروگاه اتمی بوشهر در اواخر سال جاری میلادی سخن به میان آورد. ।روز پنجشنبه بیست وهفتم اسفند هم به نقل از پوتین نخست وزیر پر مدعای روسیه در خبرها آمد که نیروگاه اتمی بوشهر در اواسط سالجاری میلادی افتتاح خواهد شد
।سخنان پوتین در شرایطی مطرح شد که هیلاری کلینتن وزیر خارجه روسیه در آستانه ورود به مسکو بود وبه این سخن پوتین واکنش نشان داد।مشخص بود که پوتین برای تحریک هیلاری زمان راه اندازی نیروگاه بوشهررا زودتر از تاریخی که وزیر خارجه اش مطرح نموده بود اعلام کرد ।

اعلام سه تاریخ متفاوت با فاصله زمانی نسبتا زیاد قابل تامل است। البته برای بنده که رفتار روسها را تا قدری می شناسم وقبلا هم دراین خصوص نوشته ام دور از ذهن نبود وقبلا چنین احتمالی را داد ه بودم ।اما برای روسوفیلهای ایران که اساسا در دایره تنگ سیاست خارجی که خود آنرا ساخته اند و به این سو وآن سو می زنند ، باید بسیار ناراحت کننده باشد।
نکته مشترک اظهارات مقامهای روسی وایرانی در این است که هیچکدام تاریخ دقیق افتتاح نیروگاه اتمی را نمی دانند اما نکته افتراق این است که محدوده زمانی را با فاصله زیاد اعلام میکنند।
مسکو رابطه با ایران را که به عنوان کارت بازی با آمریکا وغرب از آن استفاده می نماید می خواهد قدری گران بفرشد وامتیازات زیادی از طرف آمریکائی بگیرد।
مسکو تا کنون که راه اندازی نیروگاه بوشهر را به درازا کشانده در قفقاز بویژه در گرجستان (موضوع آبخازیا واوستیای شمالی ) در اروپای شرقی سابق در لهستان ورومانی در موضع پایگاه ضدموشکی آمریکا که فعلا از آن منصرف شد وراهبرد دیگری را برگزید ونیز در خصوص پیمان جدید تحدید سلاحهای اتمی که در آینده نزدیک به امضای مسکو-واشنگتن خواهد رسید دریافت نموده ودر یکی دوماه گذشته درمقابل آمریکا واعضای غربی در خصوص تشدید احتمالی تحریمهای ایران کوتاه آمده است ودر صورت اخذ امتیازات بیشتر ازقبیل عضویت در سازمان تجارت جهانی و... افتتاح نیروگاه بوشهر با ابهام روبرو خواهد شد।
عدم مشخص بودن زمان دقیق افتتاح نیروگاه بوشهر شبیه آن است که در افواه می گوئیم پیدا کنید پرتقال فروش را ।انگاری که ایران پرتقال اتمی را از روسیه دریافت نکرده باید بیابیم که از کدام کشور خریداری کرده ایم؟

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

آخرین مطالب وبلاگ